torsdag den 8. december 2011

Eksploderende pizzadej

For ikke så længe siden fandt jeg færdiglavet pizzadej i en slags rør. Jer, der kender dem, er nok ikke i tvivl om, hvilke jeg mener. Der var 4-5 stk., og jeg tog dem alle, da de var lige på kanten til sidste anvendelsesdato. Da jeg kom hjem, gjorde jeg dem rene og lagde dem i skabet. Dagen efter hørte jeg pludselig et ordentligt smæld ude fra køkkenet - det var pizzadejen, der var eksploderet ud over hele skabet! Det var ikke dem alle, der var ødelagt, så de der ikke var, skyndte jeg mig at bruge.
Men jeg tænker, at det må være derfor, at supermarkederne smider dem ud (selv flere dage før sidste anvendelsesdato) - ganske enkelt fordi der er risiko for, at de eksploderer i hovedet på folk, der køber dem. Jeg blev selv ret forskrækket, da jeg ikke anede, at det kunne ske, og derfor er det måske en meget god idé at advare andre. Fremover vil jeg selv bruge dejen med det samme, jeg kommer hjem, og så fryse pizzaen ned. Hellere lækker frysepizza, frem for lækket pizzadej i skabet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gider smide et par linier. Det sætter vi stor pris på. :-)